در قسمت قبل گفته شد : " الله " مجموعهای از بیکران و بیشمار "صفات" و "اسماء" پدیدار شده از ظهور بیشمار "مفاهیم" نهفته در هو یا کنه حق است . از آنجا که صفت فاعلی نور (فیذاته ظاهر در هو ) ذاتِ صفات و اسماءِ نهفته در کُنهِ هو را در " الله " ظاهر و آشکار نمود ، لذا الله را " ذات حق " گویند. همانطور که صفت فاعلی نور (روشنایی ) در هو موجب ظهور مفاهیم به صفات و اسماء حُسنی در الله گردید ، به همانگونه صفت فاعلی نور در الله نیز موجب بروز و نورانیشدن تمامی بیشمار چکیده مطالب قبل(از هو تا فاطر)
صادر سوم (نور ازهر - زهراء)
صادر دوم (نور عالی - علی)
الله ,هو ,نور ,صفات ,بیشمار ,صفت ,صفت فاعلی ,فاعلی نور ,صفات و ,در الله ,در هو
درباره این سایت